Қазіргі заманғы білім беру жүйесінде оқу ісінің меңгерушісі немесе оқу орынбасарының рөлі ерекше. Ол – мектептің оқу-тәрбие жұмысының негізгі қозғалтқыш күші, ұстаздар мен оқушылар арасындағы алтын көпір, сондай-ақ жаңашылдыққа бағыт беретін көшбасшы. Заманауи мектептің тиімді дамуы мен білім сапасының артуы көбіне оқу орынбасарының басқару шеберлігіне тікелей байланысты.
Оқу орынбасары – ұйымдастырушы және үйлестіруші.
Білім беру мекемесінде оқу-тәрбие үдерісінің жүйелі, тиімді ұйымдастырылуы оқу орынбасарына жүктелген. Ол:
-
Оқу жоспарымен кестесін әзірлейді;
-
Мұғалімдердің оқу жүктемесін үйлестіреді;
-
Әдістемелік жұмыстарды ұйымдастырады;
-
Оқу мониторингін жүргізеді;
-
Білім сапасын жүйелі түрде талдайды.
Сонымен қатар оқу орынбасары оқу-әдістемелік бірлестіктерге жетекшілік етіп, педагогтердің кәсіби дамуына бағыт береді.
Көшбасшы ретіндегі рөлі.
Заманауи оқу орынбасары тек әкімшілік қызметкер ғана емес, сонымен қатар:
-
Мотивация беруші,
-
серіктес,
-
инновацияны енгізуші,
-
коуч немесе ментор рөлінде қызмет атқарады.
Ол педагогикалық ұжыммен серіктестік қарым-қатынас орнатып, бірлескен шешім қабылдауға мүмкіндік туғызады. Өзінің көшбасшылық қабілеті арқылы ұжымда сенімді атмосфера қалыптастырып, ұстаздарды жаңа идеяларға шабыттандырады.
Инновациялық үдерістерді басқарудағы рөлі.
Қазіргі мектеп – жаңашылдық алаңы. Осы ретте оқу орынбасары:
-
цифрлық білім ресурстарын енгізуге ықпал етеді;
-
формативті және критериалды бағалау жүйесін тиімді жүзеге асырады;
-
оқытудың жаңа әдіс-тәсілдерін енгізуге жағдай жасайды (мысалы, Lesson Study, STEM, жобалық әдіс және т.б.);
-
педагогтердің цифрлық құзыреттілігін арттыру бағытында коучинг, семинарлар ұйымдастырады.