«ҚАЗАҚ ӘДЕБИЕТІ» ОҚУЛЫҚТАРЫН ЖЕТІЛДІРЕ ТҮСУІМІЗ ҚАЖЕТ
Posted by: Қалмұрат
in Әлеумет, Білім саласы, Жас буын, Маман кеңесі, Өзекті мәселе, Руханият, Саясат
02/02/2023
7 Views
Бүгінде еліміздегі жалпы білім беру мекемелерінде қазақ әдебиеті пәніне қатысты оқулықтар – аталған пәннің ұлттық ерекшеліктері мен қалыптасқан дәстүрі ескеріліп, отандық, ұлттық әдебиеттанушы ғалымдардан, әдіскер ғалымдардан және шығармашыл мұғалімдерден жұмыс тобын жасақтай отырып жасалуы қажет деп санаймын. Олай дейтініміз кейбір авторлар ойларын жеткізу барысында – күрделі немесе орашолақ сөйлемдерді қолданатындықтан, көптеген оқушылар оқулықта не айтылып жатқанын бірден түсіне алмай жатады. Ал кейбір оқулықтардың жазылу стилі тіпті шәкірттердің жас шамасына лайықты болмай жатады. Мұндай кемшіліктерді жоймай, оң нәтижеге жету қиын.
Әлемде қалыптасқан түсінік бойынша қай халықтың әдебиет оқулығы болсын шәкірттер бірінші кезекте сол ұлттың әдебиетінде із қалдырған, тарихында белгілі бір орынға ие, ірі көркемсөз шеберлерінің шығармаларымен, әдебиет тарихындағы озық үлгілермен таныстырылуы қажет. Яғни, жас шәкірт ең алдымен қазақ әдебиетінің классикалық туындыларын оқып, үйреніп, солардан эстетикалық сезімін қалыптастырып өсуі тиіс. Алайда кейбір оқулықтарда қазақ әдебиетіндегі орны әлі анықталмаған авторлардың көркемдігі әлсіз шығармалары енгізіліп, «тойдың сәнін кетіріп отыр». Мұндай нашар туындылар оқушылардың көркемдік-эстетикалық талғамды, обьективті қабылдау психологиясын бұзады, нәтижеінде оларда әдебиет туралы дұрыс түсінік қалыптаспайды.
Саннан сапаға көшу мақсатын көздеген жаңартылған мазмұндағы оқу бағдарламасында «Қазақ әдебиеті» пәнінің аясы тарылып, қаламгерлер мен шығармалар саны тым шектеліп қалды. Осының салдарынан қазақ балалар әдебиетінің негізгі өкілдеріне мектеп оқулықтарында аз ғана орын берілген. Бұған қосымша қарапайымнан күрделіге қарай оқытуды көздейтін бағдарлама да дұрыс жүзеге аспауда. Нәтижесінде орта буындағы балаларға кең құлашты эпикалық шығармалар, ал жоғары сыныпта шағын жанрлар оқытылуда.
Төбедегі жайларға қосымша айтарым әдебиеттің тарихы мен теориясы сақталғанымен, сыны назардан тыс қалуда. Соның салдарынан қоғам өмірін сын тезіне алатын танымал сатириктеріміздің бірде біреуінің шығармасы оқулықтарға енген жоқ. Жоғарыдағы айтылған осындай өзекті мәселелер қазіргі «Қазақ әдебиеті» оқулықтарын жетілдіре түсу қажеттігін көрсетіп тұр.
Қорыта айтсам, қазақ әдебиеті оқулығының материалдары оқушылардың жас ерекшеліктеріне сәйкес іріктелген, ғалым-мамандардың сараптамасынан өткен материалдармен толықтырылып жазылса, сондай-ақ мектеп оқулықтарын бірнеше жыл қатарынан – оқулықты басып шығаруға маманданған, редакторлар мен корректорлар институты қалыптасқан тек бір ғана баспа шығарса, сонда оқушылар мен ұстаздарға әлдеқайда жеңіл болар еді. Әйтпесе әр жыл сайын әр баспада әртүрлі авторлар тарапынан дайындалған оқулықтардың мазмұнын түсіну шәкірттер түгілі ұстаздардың өздеріне қиындық тудырып отырғаны жасырын емес. Мұндай жайларды алдағы уақытта болдырмау үшін, кезінде жас ұрпақты жаңаша тәрбиелеу, жаңаша білім беру мақсатында жазылған А.Байтұрсынов, Ж.Аймауытов, М.Жұмабаев, Х.Досмұхамедов, Е.Омаров, Н.Төреқұлов, М.Дулатов, С.Қожанов, Ә.Ермеков, Ф.Ғалымжанов, Б.Сәрсенов, И.Тұрғанбаев, Қ.Кемеңгерұлы, Т.Шонановтар секілді танымал тұлғалардың еңбектері оқулықтар дайындау кезінде басшылыққа алынса тамаша болар еді.
Кенжегуль АМИРБАЕВА,
№7 жалпы білім беретін мектептің «Қазақ тілі мен әдебиеті» пәнінің мұғалімі. Алматы қаласы.
Әдебиет оқулығы Білім беру саласы Жас буын Мектеп 2023-02-02